Haber

Sınav dönemlerinin yeni trendi: Öğrencilere eğitim, velilere psikolojik rehberlik

Lise ve üniversiteye giriş sınavı, öğrencilere hazırlık sürecinde sancılı bir dönem yaşatıyor. Öğrenciler kadar aileler de bu süreci gergin ve telaşlı yaşıyor. Kaliteli eğitim modelini yaygınlaştırmayı hedefleyen yurt içi eğitim kurumları ise öğrencilerin uygulamalarıyla kendilerini ölçmelerine olanak sağlamakta ve velilere yönelik yönlendirici seminerler düzenlemektedir.

Hayata geçirdikleri uygulamalarla öğrencilerin kendilerini ölçmelerine olanak tanıyarak Türkiye’de kaliteli eğitim modelini yaygınlaştıran Ankara merkezli Beşgen Eğitim Kurumları Kurucusu İsmail Kaya, “Öğrencilerimizin sınavın her aşamasını planlamasını sağlıyoruz. hazırlık sürecini doğru yapmak ve zamanı etkin kullanmaktır. Kaygı düzeylerini en aza indirmeleri için onlara kapı açıyoruz.”

“SINAV KAYGISINI GİDEREN KURUMLARIN LİDERİ OLUYORUZ” Sınav stresinin ve kaygısının bilgi eksikliğinden kaynaklanan güvensizlikten kaynaklandığını belirten İsmail Kaya, “Sınav sıkıntısını ve inanç problemlerini aşmada en güvenilir aracımız kalitedir. Verdiğimiz eğitimin.Çünkü bilgi düzeyi arttıkça öğrencinin öğrenmesi ilerledikçe kendine olan güveni artar ve buna bağlı olarak sıkıntısı azalır.Kısacası dert ve bilginin ortasında tam tersi bir oran vardır. kurumlarımızda öğrencilerimizin bilgi düzeylerini, her birine özel haftalık ve aylık çalışma programları hazırlıyoruz.Bu programları hem okulda hem de öğretmenlerimiz ve rehberlik servisimiz aracılığıyla dijital olarak takip ediyoruz.Öğrencilerimize zamanı yönetme becerisi kazandırıyoruz. sadece sınava hazırlık sürecinde değil, hayatları boyunca planlı bir şekilde.” Çocuklarının eğitimine dikkat çeken İsmail Kaya, “Aileler için çocuklarının eğitiminin çok değerli olduğunun bilincindeyiz. Ailelerin korkularını öğrencilerine yansıtmalarını engelliyor, çocukların iş disiplinine aracı oluyoruz. ailelerin sürece yoğun şekilde dahil olması öğrenci üzerindeki baskıyı artırmakta ve sıkıntı düzeyini artırmaktadır.Bu doğrultuda uzman ruhani danışmanlarımız eşliğinde ailelere yönelik seminerler düzenlerken öğrencilerimiz için farklı manevi yol ve teknikler kullanmaktayız.

“ÖĞRENCİLERİMİZİN YÜZDE 95’İ İSTEDİĞİ ÜNİVERSİTE YA DA BÖLÜMÜNÜ KAZANDIYOR”

“23 yıldır köklü bir eğitim kurumu olmamızın nedenlerinden biri de değişime açık bir yapı ile sorunlara özgün çözümler üretebiliyor olmamızdır” diyen İsmail Kaya, kullandıkları diğer yöntemler hakkında şu bilgileri paylaştı: öğrencileri için:

“Özgün prosedürleri uygulamaya öncelik veriyoruz. Birden fazla kişi okumanın anlam ve anlama becerilerinin gelişimi için yeterli olduğunu düşünüyor. Ancak anlam ve yorumun gelişimi için yazmak, yazarken zihindeki yargıları birbirine bağlamak kadar etkili. Hissettiklerini kompozisyon şeklinde yazmalarını istiyoruz.Bu işlem hem çocukların becerilerini geliştiriyor hem de bu yazıları okuyan rehberlik birimimizin dile getirilmeyen bazı sorunları fark edip analizler üretmesini sağlıyor.Yaptığımız bu üslup uygulamaları, öğrencilerimizin başarısı ile taçlandırılmaktadır.Öte yandan Kusur Defteri, Teknoloji Diyeti, Başarı Merdiveni gibi yenilikçi ve özgün eğitim ve öğretim tekniklerine yer vermekteyiz.Bununla da gurur duyuyoruz.Bütün bunların sonucunda yüzde 95 oranında Öğrencilerimizin oranı geçen yıl hedeflediği üniversite veya bölümü kazandı.”

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu